Elektron tijoratni rivojlantirish istiqbollari muhokama qilindi
Toshkent xalqaro investitsiya forumi doirasida bo‘lib o‘tayotgan “Elektron tijorat: yangi istiqbollar va imkoniyatlar” panel sessiyasi ishtirokchilari shunday xulosaga kelishdi.
Tadbirda ishtirokchilar elektron tijoratdagi yangi tendensiyalar va o‘zgarishlarni muhokama qildilar. Xususan, bugungi kunda elektron tijorat juda tez sur’atlar bilan rivojlanayotgani ta’kidlandi. Bozor ishtirokchilari uchun onlayn savdo maydonchasida strategiyalar va biznes ustuvorliklari qaysi yo'nalishda o'zgarib borayotganini tushunish muhimdir.
Sessiyada Eksport va xalqaro savdo instituti bosh direktori Marko Forjione, Uzum Market texnik direktori Kevin Xanda, O‘zbekiston Respublikasi raqamli texnologiyalar vaziri Sherzod Shermatov, OpenWay Group kompaniyasining savdo va yangi biznesni rivojlantirish bo‘yicha maslahatchisi Irina Kamxadze, ZoodPay va ZoodMall bosh direktori va asoschisi Maykl Xoy, YEOIIning davlat tashkilotlari va jamoatchilik siyosati bilan aloqalar bo’yicha yetakchi mutaxassis –/EE, HP Diane Rayan spiker sifatida ishtirok etishdi. Sessiyani Amerika O‘zbekiston Savdo palatasi ijrochi direktori Elena Son olib bordi.
O‘zbekiston raqamli texnologiyalar vaziri Sherzod Shermatov o‘z nutqida O‘zbekistonda elektron tijorat jadal sur’atlar bilan rivojlanayotganini ta’kidladi. Biroq, shunga qaramay, ko'plab o'zbekistonliklar hali ham an'anaviy savdodan onlayn savdoga o'tishda qiynalayotgani bilan bog'liq ma'lum qiyinchiliklar mavjud.
Shunga qaramasdan O‘zbekistonda raqamlashtirish jadal sur’atlar bilan davom etmoqda va bu mamlakatda elektron tijoratni rivojlantirishga ijobiy ta’sir ko‘rsatmoqda. Xususan, o‘tgan yili E-Com hajmi 300 million dollarni tashkil etdi. Bu ko‘rsatkichni oshirish rejalashtirilgan.
O‘z navbatida, Eksport va xalqaro savdo instituti bosh direktori Marko Forjione E-Com’da katta imkoniyatlar mavjudligini ta’kidladi. O‘zbekiston esa bu yo‘nalishda mintaqaviy yetakchiga aylanish uchun ajoyib salohiyatga ega.
Uzum Market texnik direktori Kevin Xanda ham O‘zbekistonda elektron tijoratni rivojlantirish bo‘yicha o‘z tajribasi bilan o‘rtoqlashdi. Xususan, “Uzum Market” platformasiga talab ortib borayotgani elektron tijoratga qiziquvchilar soni ortib borayotganidan dalolat berishini ta’kidladi.
Shuningdek, so‘zga chiqqanlar O‘zbekiston hali ham an’anaviy savdoni afzal ko‘rayotgan odamlarning dunyoqarashini o‘zgartirishi kerakligini ham ta’kidladilar. Lekin har qanday holatda ham kelajak elektron tijoratga tegishli. E’tiborlisi, bugungi kunda O‘zbekiston bu sohani rivojlantirishda ulkan sakrashlarni amalga oshirmoqda.